Topmerken van Nederlandse bodem

De grootste modemerken zijn meestal afkomstig uit landen als Frankrijk of Italië. Dat is ook niet zo gek natuurlijk, want hier bevinden zich de grote modesteden als Parijs en Milaan. Maar wij moeten niet vergeten dat Nederland ook erg in opkomst is wat betreft de modemerken. Zo zijn er al een aantal grote merken van Nederlandse bodem die het al internationaal ver hebben geschopt in de modewereld! Hier zijn er een aantal grote Nederlandse merken. Wist jij dat ze Nederlands waren?

Balr.

Balr. is het kledingmerk opgericht door de Nederlandse professionele voetballer Demy de Zeeuw. Voetballers Juul Manders en Ralph de Geus hebben zich later gevoegd bij het merk. Het merk is tot stand gekomen doordat Demy de Zeeuw kleding wilde voor sporters voor wanneer ze het veld af komen. De fanbase van het merk is enorm groot door de jongeren die voorbeeld nemen aan de kleding van hun idolen, vaak voetballers. Dit heeft geresulteerd in een webshop, dat door de jaren heen is uitgegroeid tot een internationaal succes. Ook is er inmiddels een fysieke winkel van het merk te vinden in Amsterdam, met een aantal nieuwe locaties op de planning. Balr. heeft voornamelijk zwart-witte kleding voor zowel mannen als vrouwen en identificeert zich als een luxe lifestyle-merk. Volkomen Nederlands dus!

Studio Anneloes

Studio Anneloes is het kledingmerk dat bekend staat om de duurzame manier van ontwerpen. Het damesmerk komt ook van Hollandse bodem en wordt met veel liefde en zorg ontworpen. In de collectie zie je de Hollandse nuchterheid terug, daarnaast houdt Studio Anneloes bij de productie van de kleding zo veel mogelijk rekening met de aarde. De gehele colletie wordt in hartje Amsterdam ontworpen, door niemand minder dan Anneloes zelf.  Je vindt in deze collectie tijdloze klassiekers, maar ook echte eye catchers die je garderobe naar een hoger niveau tillen.

Nikkie

Nikkie is het kledingmerk van Nederlandse actrice en presentatrice Nikkie Plessen. Plessen had altijd al een passie voor mode en besloot toch om daar werk van te maken. In 2011 begon ze met het ontwerpen van kleine collecties kleding die haar stijl representeerden. NIKKIE werd steeds bekender en behaalde internationaal succes. Ook Brits fotomodel Kate Moss was fan. In 2016 werd Kate Moss dan ook het nieuwe gezicht van NIKKIE. Ondertussen is NIKKIE uitgegroeid tot een groot modemerk dat over de hele wereld bekend is en zijn meerdere beroemdheden al gespot met de items van NIKKIE.